Sztuka sprzedaży polskiej sztuki w Pulsie Biznesu

W Pulsie Biznesu ukazał się artykuł Karola Jedlińskiego „Sztuka sprzedaży polskiej sztuki”, 06.03.2017

„Z przytupem otwiera się butik handlujący rodzimym malarstwem i rzeźbą. Liczy na młode portfele i korporacje, choć rynek wciąż jest płytki. Na hasło „dom aukcyjny” internet wypluwa kilkanaście nazw mniejszych i większych podmiotów, parających się tą działalnością nad Wisłą.

LUKA W PORTFELACH:
Ewa Szok, prezes Libry, uważa, że w Polsce jest miejsce na butik obracający klasową, białoczerwoną sztuką. Na rynek wchodzi młode pokolenie kupujących, portfele otwierają również korporacje znad Wisły.portfele otwierają również korporacje znad Wisły.[FOT. ARC]

Ewa Szok, od lat zajmująca się obrotem sztuką w systemie prywatnych sprzedaży (tzw. private sales), twierdzi jednak, że w Polsce brakuje miejsca, które otoczką i jakością serwisu dorównywałoby klasowym domom aukcyjnym zza granicy. Ponad 1 mln zł w dom aukcyjny Libra inwestują więc m.in. Robert Tomaszewski, szef rady nadzorczej giełdowego Compu, prawnicy z kancelarii BSWW Legal i Bouchard et Cie, szwajcarska firma zarządzająca aktywami milionerów (jej szefami są polscy finansiści).

— Mamy ambicję podniesienia poziomu usług na rynku domów aukcyjnych w Polsce. Zamiast iść szeroko w wielu kierunkach, chcemy być najlepsi w swojej działce, sztuce polskiej z XX i XXI wieku, która ma wysoką wartość kolekcjonerską i renomę — podkreśla Ewa Szok, prezes Libry.”

 

Cały artykuł do przeczytania pod linkiem:

https://www.pb.pl/sztuka-sprzedazy-polskiej-sztuki-856095

Kontakt:

Libra Dom Aukcyjny

ul. Emilii Plater 49 XIII p.
00-125 Warszawa

Newsletter

Subskrypcja katalogu